Verslag Openingstoernooi 2024

03 april 2024

De Wei weer in! (of toch nog even niet)?

Zo na de winter, je achterpootjes in de lucht en springend en dartelend de wei weer in, naar buiten! Dat was het idee!

Op 24 maart was het Openingstoernooi van LTC Soestdijk. Met 53 aanmeldingen een mooie kudde, verdeeld in 14 dierenteams. Om 12 uur ontvingen we de nieuwe leden met vlaai en koffie. Een beetje onwennig deden zij hun dierenorendiadeem op. Maar toen de boerinnen er bij kwamen en ook Hans zijn vosse-oren toonde, was het hek van de dam!

Om 13 uur opende Voorzitter Hans, met boerinnen Berber en Thea officieel de wei. Helaas maar voor kort, om 13.20 werd de mieser toch echt een plensbui en gingen de koeien, kuikens, spinnen en biggen binnen in de warme droge stal verder. De katten en de herten op baan 7 en 8 maakten onverstoord hun potje af!

Vanaf toen ging de hele bende binnen spelen; rondjes van 25 minuten. Iedereen 3 wedstrijdjes, 2 mix-en en een dubbel. Om 17.35 was iedereen uitgespeeld, waarna we snel door konden met de prijsuitreiking.

Johannes Gropp was met 26 punten de onbetwiste winnaar. Femke Burgers en Mandy Blom de nummers 2.Gevolgd door de spelers met 17 punten: Bas Boks, Margot Klinkenberg, Nikky Schohaus en Roelof Romp. Johannes ontving hiervoor het arrangement voor 2 personen Koeknuffelen en lunch in Eemnes.

Ook al waren de teams gevormd met een ranking van 31 punten bij elkaar, het team van Femke, Mandy, Johannes en Thomas van den Hout, zijnde de Hertjes, hadden ook de meeste punten als team. Zij kregen alle vier een bon voor een avond amusement voor 2 personen in ’t Spant in Bussum, beschikbaar gesteld door ’t Spant!

De volgende plekken zijn ingenomen door:
- Vossen en Honden met 54 punten
- Biggen en Konijnen met 52 punten
- Spinnen met 50 punten
- Lammen, Kikkers en Bijen met 48 punten
- Kuikens met 46 punten
- Muizen met 42 punten
- Katten met 38 punten
- Koeien met 32 punten
- Eenden met 24 punten

De eenden ontvingen voor hun laatste plek EN ook omdat zij de hele middag hun oren op hadden gehouden: de poedelprijs: een fraai Snackpakket van de Alexanderhoeve, Overhees. Met een lekkere hamburger, sla en frietjes in de magen en zere oren van de diadeems of belletjes,maar met een grote grijns, ging iedereen zo rond 19 uur naar z’n eigen stal terug!

Tot volgend jaar!
Boerinnen Thea, Carla en Berber
Activiteitencommissie

Klik hier voor de foto's! (alleen zichtbaar voor leden)