Hoe werkt het

De trainingen worden verzorgd door onze trainers Erik Zorn en Jeroen Rinkel.

De trainingen staan open voor alle leden. (Je moet dus lid zijn van de vereniging om te kunnen lessen). De trainers zijn opgeleid door de KNLTB en zijn in het bezit van een geldige trainerslicentie A, B en eventueel C. Zowel bij de junioren als senioren worden er recreatieve trainingen en prestatieve (selectie-) trainingen gegeven.

Junioren

LTC Soestdijk telt ongeveer 200 juniorleden en tenniskids.  Tennis is een moeilijke sport om onder de knie te krijgen en daarom vindt Soestdijk het belangrijk dat iedere junior in het zomerseizoen tennistraining moet kunnen volgen. In het winterseizoen is de het ook mogelijk om training te volgen in onze eigen hal. Er is in de winter minder capaciteit maar het verleden leert dat we alle kinderen die hiervan gebruik willen maken kunnen plaatsen. Alle kinderen krijgen voor het begin van het zomer- en winterseizoen via de e-mail een uitnodiging om zich in te schrijven via onze website voor deze trainingen. Bij deze uitnodiging wordt uiteraard vermeld wat de kosten zijn voor de desbetreffende trainingscyclus en wat eventuele verdere voorwaarden zijn om deel te kunnen nemen.

Van de 200 juniorleden en tenniskids worden ongeveer 40 kinderen uitgenodigd om deel te nemen aan selectietraining. Deze kinderen zijn onderverdeeld in 4 verschillende leeftijdscategorieën en hebben de mogelijkheid om meer en langer te trainen. In de oudste leeftijdscategorie trainen de kinderen 2 keer per week 75 minuten.

Senioren

Het aantal seniorleden is een stuk hoger dan bij de junioren, maar het aantal senioren dat traint is veel lager. Een grote groep senioren gaat vooral veel vrijspelen en/of neemt deel aan de activiteiten die door de vereniging worden georganiseerd.

Een aantal seniorleden wordt uitgenodigd om deel te nemen aan de selectietrainingen. Deze trainingen zijn voor spelers met een hoger niveau en zij nemen deel aan de landelijke competitie die in april en mei op zondag wordt gespeeld. De SelectieCommissie bepaalt in overleg met de trainers voor aanvang van het winterseizoen wie hiervoor in aanmerking komen.

Alle andere seniorleden kunnen vanaf februari contact opnemen met de trainers wanneer er interesse is om gedurende het zomerseizoen training te volgen. Informatie m.b.t. deze trainingen staat dan op de website. Het initiatief om te gaan trainen ligt hier bij de senior zelf, je neemt zelf contact op met de trainers. Contactgegevens van de trainers staan op de website.

Wanneer er nog vragen zijn m.b.t. trainingen neem dan gerust contact op met met onze trainers: [email protected]