Nieuwsbrief 1 2019 trainers

Hierbij de eerste nieuwsbrief van 2019. Graag wijzen wij jullie even op kopje 1: de speler van de maand!
Vriendelijke groeten,
Jeroen en Erik

1. “De Novak Djokovic van LTC Soestdijk”
Jeroen en Erik reiken met ingang van 1 februari 2019 elke maand een prijsje uit aan een jeugdspeler die ons op de tennisbaan in positieve zin verrast. We kijken hierbij niet alleen naar tenniskwaliteiten . Aan het einde van elke maand wordt de speler van de maand tijdens de training door ons in het zonnetje gezet. In de eerstvolgende nieuwsbrief wordt de winnaar of winnares van februari 2019 bekendgemaakt.

2. Veel competitieteams in het voorjaar 2019
Er zijn door de VCL (verenigings-competitieleider) veel teams ingeschreven voor de competitie in het voorjaar van 2019. Bij de jonge jeugd (t/m 12 jaar) zijn er liefst negen teams aangemeld: Vier teams in groen, drie in oranje en 2 in rood. De oudere jeugd zijn op de zondag met zes teams ook goed vertegenwoordigd. Verder zullen er ook nog zes seniorenteams (ook met jeugdspelers) acte de présence geven. De teamindeling wordt op een nader te bepalen moment naar de ouders gecommuniceerd.

3. Tennisactiviteiten eerste week zomervakantie
In de eerste week van de zomervakantie (de week van 22 juli) zijn wij van plan om de jeugd overdag een aantal tennisactiviteiten aan te bieden. We denken op dit moment na in welk vorm wij dit willen gaan gieten. Plezier, tennis, sport en spel en andere activiteiten staan op die dagen centraal. In de nieuwsbrief van maart komen wij hierop terug.

4. Ledenwerving: actie Kies je Sport
LTC Soestdijk neemt net als in de afgelopen drie jaar deel aan het project “Kies je Sport” van de gemeente Soest. Kinderen van de lagere school krijgen hierbij voor een spotprijsje een aantal keer training om ze aan tennis te laten “snuffelen”. De eerste les van de in totaal 4 lessen zal plaatsvinden op maandagmiddag 8 april a.s. Hopelijk komen hier ook nog een aantal nieuwe jeugdleden uit voort. In 2018 werd de helft van de deelnemers lid.

5. Geen training in de voorjaarsvakantie
In de voorjaarsvakantie (maandag 25 februari tot en met zondag 3 maart) wordt er vanwege de voorjaarsvakantie geen training gegeven.

6. Voorbereiding zomertraining 2019
De trainers zijn deze week begonnen met de voorbereidingen voor de zomertraining 2019. Het is de bedoeling dat medio februari de inschrijving via yourtennis.nl open staat.